Het Fietspunt in Geel breidt vanaf januari 2018 de dienstverlening uit. De permanentie-uren worden ingekrimpt waardoor tijd vrijkomt om het personeel in te zetten in nieuwe deelprojecten en initiatieven.
Op verschillende plaatsen en tijdstippen zal je de medewerkers van het Fietspunt tegenkomen.
De Sprong, de coördinator van het Fietspunt, stelde voor om de permanentie terug te brengen tot 5,5 uur per dag met de focus op de ochtend- en avonduren. Van 7u tot 10u en van 16u tot 18.30u kan je een medewerker aanspreken met vragen en problemen. Van 10u tot 16u is er telefonische permanentie.
Orde en netheid
De huidige dienstverlening aan het station en de stationsomgeving blijft behouden: verhuur en beheer van Blue-bikes, orde en netheid bewaken, sociale veiligheid verhogen, wees- en zwerffietsen afhandelen en herstellingen volgens het thuiskomprincipe. Deze dienstverlening zal uitgebreid worden met het onderhoud van de stationsparking en een extra oogje in het zeil houden t.h.v. de onderdoorgang onder de sporen.
Nieuwe initiatieven
Onder de extra initiatieven valt de medewerking aan de jaarlijkse fietsdag in mei op. De medewerkers van het Fietspunt zullen de fietsen van de leerlingen van de lagere school controleren. Tijdens de dinsdagmarkt zal twee keer per jaar een marktvestiaire ingericht worden waarbij bezoekers van de markt hun aankopen in bewaring kunnen geven terwijl ze een bezoekje brengen aan handelszaken of de horeca.
Tijdens Palmenmarkt en de kerstmarkt wordt een pop-up fietsenstalling georganiseerd.
De stad Geel financiert de dienstverlening van het Fietspunt met een bedrag van 32.729 euro.